Dolnośląska Szkoła Wyższa - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
ostatnia migracja danych: 39 minut temu
usosweb_status_ok
ostatnia modyfikacja tego dokumentu: ok. 4 godziny temu

Uwaga! Ważna informacja w sprawie stypendiów

Poniżej przedstawiamy uaktualniony harmonogram dot. przyznawania stypendiów:

1. Nabór wniosków stypendialnych zostaje przedłużony do 6 listopada 2020 r.
2. Rozpatrywanie wniosków wraz z załącznikami potrwa do 20 listopada 2020 r.
3. Wypłaty świadczeń:
a) do 30 listopada br., pod warunkiem możliwości wykorzystania podpisu weryfikowanego i wysyłki decyzji o przyznaniu świadczeń drogą mailową;
b) do 31 grudnia br., w przypadku wysyłki decyzji o przyznaniu świadczeń tradycyjną drogą pocztową, z uwzględnieniem wymogu otrzymania przez uczelnię potwierdzenia odbioru decyzji przed wypłatą świadczenia.

WAŻNE INFORMACJE/Nowa platforma Microsoft 365
Drodzy Studenci, Słuchacze i Doktoranci Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, Informujemy, że od dnia 2 listopada 2020 roku rozpoczynamy korzystanie z nowej platformy MS 365. To niezbędny krok w procesie zmian, mających na celu m.in. dalsze usprawnienie procesu edukacji zdalnej. Pozwoli nam to również na zintegrowanie MS Teams z platformą Moodle, a także na wprowadzenie w przyszłości pełnego, darmowego dostępu do pakietu Microsoft Office 365 dla Studentów, Słuchaczy i Doktorantów DSW. Przed pierwszymi zajęciami w listopadzie 2020 r. otrzymają Państwo mailem nowy login i hasło, umożliwiające zalogowanie się do Microsoft 365 grupy TEB Akademia. W załączniku przedstawiamy niezbędne informacje i zasady użytkowania nowej platformy dla Studentów/ Słuchaczy/ Doktorantów DSW. PROSIMY O ZAPOZNANIE SIĘ Z CAŁYM KOMUNIKATEM >>>> PDF 
Komunikat dla studentów - odbiór legitymacji

Harmonogram odbioru legitymacji dla studentów 1 roku studiów niestacjonarnych z toku II, których zjazd odbył się 24.10.2020. Do pobrania tutaj.

Komunikat do studentów

WAŻNY KOMUNIKAT dotyczący trybu prowadzenia zajęć 

Szanowni Studenci, Słuchacze i Doktoranci Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, 

w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo od dnia 24 października 2020 roku do 31 grudnia 2020 roku zajęcia w Dolnośląskiej Szkole Wyższej będą prowadzone w trybie zdalnym zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 35/2020.

Trudna sytuacja związana z pandemią i konieczność ponownego przejścia na nauczanie zdalne są wyzwaniem dla całej społeczności akademickiej. Dziękujemy za Państwa zrozumienie.

Dalsze decyzje dotyczące sposobu prowadzenia zajęć w 2021 roku będą podejmowane w zależności od rozwoju sytuacji epidemicznej w kraju.

Przez cały czas pozostajemy z Państwem w kontakcie, a wszystkie aktualne informacje będą publikowane w Wirtualnym Dziekanacie , USOSweb, na stronie www oraz w mediach społecznościowych Uczelni.

Specjalna zakładka z ważnymi informacjami znajduje się w Strefie studenta i doktoranta/ Informacje w związku z koronawirusem .

Realizacja zajęć w trybie zdalnym będzie odbywać się przy wykorzystaniu aplikacji MS TEAMS z Microsoft 365 oraz skrzynki e-mail w domenie DSW. 

Szczegółowe informacje jak korzystać z MS TEAMS znajdziecie Państwo w instrukcjach oraz na filmach instruktażowych, które są dostępne na stronie internetowej w zakładce Kształcenie w formie zdalnej .

W razie problemów technicznych prosimy o zgłoszenia mailowe helpdesk@dsw.edu.pl lub za pośrednictwem platformy https://helpdesk.dsw.edu.pl

Informujemy, że administracja Uczelni jest do Państwa dyspozycji. Kontakty do działów obsługi znajdują się na stronie www w zakładce kontakt na stronie Uczelni .

W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo własne oraz swoich bliskich zachęcamy do stosowania się do wytycznych Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego.

Życzę wszystkim wytrwałości i dużo zdrowia!

dr Joanna Minta, prof. DSW

Dziekan Wydziału Studiów Stosowanych

Komunikat dla studentów 1 roku studiów niestacjonarnych

Uwaga! Studenci 1 roku studiów niestacjonarnych, których zajęcia z tutorem 17.10.2020 r. odbędą się w formule zdalnej. Legitymacje studenckie będziecie Państwo mogli odebrać w Dziekanacie lub Biurze Rekrutacji w wyznaczonych terminach. Poniżej zamieszczamy harmonogram odbioru legitymacji dla Państwa.

Pozdrawiamy!

Ważny komunikat odnośnie wniosków stypendialnych!!!

Ze względu na panującą sytuację epidemiczną wszystkie wnioski stypendialne w roku akademickim 2020/2021 należy składać elektronicznie poprzez system USOSweb.
Po zarejestrowaniu, wydrukowany i podpisany wniosek wraz z kompletem dokumentów należy przesłać na adres mailowy dla studentów stypendia@dsw.edu.pl, dla doktorantów doktoraty@dsw.edu.pl do 31.10.2020 r.

Komunikat do studentów II roku stacjonarnych
Zasady organizacji i zaliczania zajęć z wf - II rok stacjonarny
Komunikat dla studentów
Terminy rozpoczęcia zajęć dla 1 semestrów niestacjonarnych w sem. zimowym 2020/2021
Komunikat do studentów I roku
Odpowiedzi na najczęstsze pytania
Komunikat do studentów

Nowy rok akademicki 2020/2021

Odpowiedzi na najczęstsze pytania Studentów i Słuchaczy znajdują się w zakładce STREFA STUDENTA I DOKTORANTA/INFORMACJE W ZWIĄZKU Z KORONAWIRUSEM

Zarządzenie nr 14/2020 Kanclerza Dolnośląskiej Szkoły wyższej z 21 września 2020 r.
Zarządzenie w sprawie wprowadzenia zasad BHP podczas realizacji zajęć dydaktycznych o charakterze praktycznym w trybie kontaktu bezpośredniego w siedzibie Uczelni dostępne tutaj.
Nowy rok akademicki 2020/2021 w Dolnośląskiej Szkole Wyższej

Szanowni Państwo, W załączeniu komunikat dot. trybu kształcenia w semestrze zimowym roku akademickiego 2020/2021 na studiach I i II stopnia, jednolitych studiach magisterskich oraz studiach podyplomowych, a także studiach III stopnia oraz w Szkole Doktorskiej.

Komunikat do studentów

Szanowni Państwo,

Informujemy, że w okresie wakacyjnym Biuro Karier i Praktyk pełni dyżury biurowe
(ul. Strzegomska 55, pokój nr 413) w piątki w godz. 9:00 – 14:00.

Studentów zainteresowanych spotkaniem z doradcą kariery lub poszukujących pracy, stażu, praktyki zapraszamy do kontaktu z nami od piątku do soboty pod numerem tel. 691 033 783 (Ewa Suchożebrska) lub e-mailowo: ewa.suchozebrska@dsw.edu.pl .

Informujemy także, że KARTY OBEGOWE można podbijać w środy w godz. 9:00 – 14:00 w Biurze Projektów i Rozwoju Strategii, (ul. Strzegomska 55, pok. 404) lub w piątek w godz. 9:00 – 14:00 w Biurze Karier i Praktyk (ul. Strzegomska 55, pok. 413). KARTY OBIEGOWE DO PODBICIA można zostawić także w DZIEKANACIE.

Z poważaniem,

Ewa Suchożebrska

Dyrektor Biura Karier i Praktyk

Prośba o wypełnienie ankiety
Zapraszamy do wypełnienia ankiety dot. oceny wykładowców. Formularz znajduje się na USOSweb. Spośród wypełnionych ankiet zostanie rozlosowanych 5 voucherów do Magnolii na kwotę 200 zł 1 voucher. Każda ocena się liczy!
Komunikat do studentów

Informacja o badaniu 2020

Cel:

1. Cel liczbowy: 2349 ankiet – równy wartości Marzenia

Kluczowe informacje o badaniu w 2020:

1. Celem badania jest ocena zajęć, organizacji i obsługi studiów w formie zdalnej.

2. Analiza wyników badania pozwoli na podejmowanie działań uprawniających oraz pozwoli lepiej przygotować się do pracy online, na wypadek gdyby podobna sytuacja miała miejsce w przyszłości.

3. Wspólnie z Fundacją Mam Marzenie w tym roku prosimy studentów o udział w badaniu, aby wesprzeć zakup jednego komputera do nauki dla małego marzyciela. Za każdą ankietę przekażemy 1 złotych na realizację marzenia 10 letniej Marty: https://mammarzenie.org/marzyciele/9439-Marta/

4. Ankieta będzie aktywna od 05.06 do 19.06.2020 roku, a jej wypełnienie nie powinno zająć więcej niż 15 minut.

5. Badanie ma charakter anonimowy.

6. W przypadku wypełniania ankiety na urządzeniu mobilnym (smartfon, tablet) prosimy o jego obrócenie w poziomie.

Link do ankiety: https://www.dsw.edu.pl/formularz/ofu-covid-19

Komunikat do słuchaczy

Szanowni Państwo,
informujemy, że Dział Studiów Podyplomowych będzie nieczynny w dniach 8-10 06. W sprawach pilnych, proszę o kontakt: dr Barbara Kutrowska 726 344 366.

Z pozdrowieniami
Barbara Kutrowska

Pismo MNiSW w sprawie kredytów studenckich oraz poprowadzenie

Szanowni Państwo,
W związku z epidemią wirusa SARS-CoV-2 i dynamicznymi zmianami w sposobie odbywania studiów wyższych Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego ma na uwadze, aby ta trudna sytuacja, w szczególności związana ze spadkiem dochodów, nie była przeszkodą w odbywaniu lub podejmowaniu studiów.

W tym celu Ministerstwo wraz z Parlamentem Studentów Rzeczypospolitej Polskiej przygotowało krótką ankietę, która pozwoli na zdobycie informacji na temat organizacji systemu kredytów studenckich i ewentualnych kierunków zmian w tym zakresie. Ankieta znajduje się na stronie Ośrodka Przetwarzania Informacji – Państwowego Instytutu Badawczego pod adresem https://badania.opi.org.pl/index.php/237241 . Będzie aktywna przez 2 tygodnie.
Prosimy o zapoznanie się z załączonym pismem z MNiSW.

Komunikat do studentów

Szanowni Państwo,

Dolnośląska Szkoła Wyższa z siedzibą we Wrocławiu podtrzymuje prowadzenie edukacji zdalnej dla Studentów, Doktorantów i Słuchaczy Studiów Podyplomowych do końca roku akademickiego 2019/2020.

Pomimo sukcesywnego zmniejszania obostrzeń epidemicznych, nie będą realizowane zakładane wcześniej formy zajęć w kontakcie: wycieczki (piesze, rowerowe), zajęcia w CS Hastalavista.

Rekomendowanymi formami zaliczenia wychowania fizycznego w bieżącym semestrze są zajęcia online oraz praca pisemna.

Dopuszczalnymi formami zaliczenia wychowania fizycznego w bieżącym semestrze są: zaświadczenie z realizacji zajęć w klubie zewnętrznym oraz oświadczenie studenta o podejmowanej aktywności.

W środę 3.06.2020 o godzinie 16.00 odbędą się zajęcia wychowania fizycznego online poprzez MS Teams.

Bardzo prosimy o zalogowanie się zgodnie z rozpoczętymi w tym semestrze zajęciami: fitness, zajęcia siłowe, sporty z rakietami. Tam, bezpośrednio z prowadzącymi zajęcia nauczycielami, ustalone zostaną terminy kolejnych spotkań.

Zapraszamy także wszystkich Państwa, którzy mieli zaplanowane inne formy zaliczania, ale sytuacja uniemożliwiła ich realizację.

dr Dariusz Rutkowski

Komunikat do studentów

Drodzy Studenci, uprzejmie informujemy, że w związku z koniecznością przeprowadzenia niezbędnych zmian w infrastrukturze serwerowej uczelni, w dniu 1 czerwca 2020 r., w godzinach 17:00-22:00 niedostępna będzie strona internetowa:

• www.dsw.edu.pl (w tym rekrutacja online) Od godziny 22:00 będą sukcesywnie przywracane do działania wszystkie usługi. Przepraszamy za wszelkie niedogodności.

Komunikat do studentów

Warunki zakończenia roku akademickiego 2019/2020 w Dolnośląskiej Szkole Wyższej

Szanowni Państwo,

W związku z obecną sytuacją w Polsce związaną z pandemią koronawirusa, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego zarządza w okresie od dnia 25 maja 2020 r. do dnia 30 września 2020 r. dalsze ograniczenia funkcjonowania uczelni przez zawieszenie kształcenia na studiach wyższych oraz studiach podyplomowych, a także kształcenia doktorantów.

Zgodnie z powyższym Dolnośląska Szkoła Wyższa z siedzibą we Wrocławiu podtrzymuje prowadzenie edukacji zdalnej dla Studentów, Doktorantów i Słuchaczy Studiów Podyplomowych do końca roku akademickiego 2019/2020 , poza nielicznymi uzasadnionymi przypadkami zajęć, które nie mogą być zrealizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość i wymagają dla osiągnięcia założonych efektów uczenia się skorzystania z infrastruktury uczelni. Szczegóły warunków zakończenia semestru i zaliczeń zostaną określone w Zarządzeniu Rektora Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.

Komunikat do studentów

Szanowne Studentki, Szanowni Studenci,

Informujemy, że zgodnie z przepisami ustawy z dnia 16 kwietnia 2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa Sars-Cov-2 (Dz.U. 2020, poz. 695), na podstawie art. 63 ust. 4, wprowadzono zmiany w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz. U. 2020 r. poz. 85, 374, 695) w zakresie przedłużania z mocy prawa ważności legitymacji studenckich.

Tym samym, zgodnie z art. 51b ust. 4 ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, w okresie zawieszenia lub ograniczenia funkcjonowania uczelni oraz przez 60 dni po jego zakończeniu legitymacje studenckie są ważne, bez konieczności potwierdzania ich ważności. Przepis ten ma zastosowanie również do legitymacji, które utraciły ważność w okresie 30 dni poprzedzających ograniczenie lub zawieszenie funkcjonowania uczelni.

Nie ma zatem konieczności osobistego stawiennictwa w uczelni w celu przedłużenia ważności ww. legitymacji.

Obecnie, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 21 maja 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, w okresie od dnia 25 maja 2020 r. do dnia 30 września 2020 r., nastąpi dalsze ograniczenie funkcjonowania uczelni przez zawieszenie kształcenia na studiach, studiach podyplomowych oraz kształcenie doktorantów.

W indywidualnych przypadkach, w celu zasięgnięcia informacji w tym zakresie, bardzo proszę o kontakt z Dziekanatem, za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefoniczny w wyznaczonych godzinach pracy.

Komunikat do studentów

Od 25 maja Dziekanat ponownie otwarty. Umów się na wizytę

Od 25 maja, po pracy w trybie zdalnym, Dziekanat ponownie jest otwarty. W biurze ze względów bezpieczeństwa w danym momencie będzie obsługiwana tylko jedna osoba. Pracownicy przyjmą Państwa po uprzednim umówieniu się na konkretną godzinę.


Przed wejściem znajdują się instrukcje, które dokładnie określają, jak zachować się, by wizyta w Dziekanacie przebiegała bezpiecznie dla zdrowia uczestników. Dotyczą one m.in. dezynfekcji rąk, noszenia maseczek oraz zachowania bezpiecznego dystansu. Przed Dziekanatem znajduje się również stolik, gdzie można spokojnie wypełnić formularze i przygotować wszystkie dokumenty.

Jeżeli w ciągu ostatnich dni mieliście Państwo kontakt z kimś chorym, albo macie objawy przeziębienia takie jak temperatura czy kaszel, wtedy w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo, zostańcie w domu. Pamiętajcie, że wszystkie zasady zostały wprowadzone w trosce o nasze wspólne bezpieczeństwo. Prosimy o zastosowanie się do nich.

Zanim jednak wybierzecie się Państwo do Dziekanatu, prosimy o kontakt telefoniczny lub mailowy. Pracownicy przyjmą Państwa po uprzednim umówieniu się na konkretną godzinę. Obsługa odbywać się będzie od 25 maja, od wtorku do czwartku w godzinach 10:00 - 14:00.

Dziekanat

ul. Strzegomska 55, Wrocław, pok. 29

tel.: +71 356 15 16, +71 356 15 17, +71 356 15 18, +71 356 15 19, +71 356 15 20, +71 356 15 21, +71 356 15 22, +71 356 15 23, +48 539670408, +48 539670412, +48 539670407, +48 539670427, +48 539670431, +48 539670437

e-mail : dziekanat@dsw.edu.pl

Komunikat do studentów

Szanowni Państwo,

zgodnie z decyzją MNiSW nadal trwa zawieszenie prowadzenia zajęć w kontakcie bezpośrednim. Dlatego w trosce o Państwa bezpieczeństwo zaplanowaliśmy w tym semestrze elektroniczne zapisy na specjalności poprzez system USOSWeb.

Zapisy będą trwały od 22 do 29 maja 2020 r.

Prosimy Państwa o zapoznanie się z Instrukcją wyboru specjalności w systemie USOSWeb i zarejestrowanie się na specjalności.

Jednocześnie przypominamy, że zgodnie z zawartą umową o świadczenie usług edukacyjnych dla studentów studiów wyższych Dolnośląskiej Szkoły Wyższej z siedzibą we Wrocławiu, uruchomienie przez Uczelnię specjalności na danym kierunku studiów jest uzależnione od zgłoszenia się odpowiedniej liczby studentów i podjęcia przez nich nauki na danej specjalności. Szczegółowe zasady precyzuje Regulamin studiów w § 12 ust. 9, a zgodnie z nim, w przypadkach, gdy liczba studentów, którzy zapisali się na wybraną specjalność jest mniejsza niż 15 osób, dana specjalność może nie być uruchomiona. W takiej sytuacji student wybiera inną spośród uruchomionych specjalności.

W związku z powyższym w trakcie rejestracji możecie Państwo wybrać maksymalnie 2 specjalności, a następnie można ustalić ich priorytety, tzw. specjalność pierwszego i drugiego wyboru. Domyślnie priorytet zostaje przyznany według kolejności zapisów na określoną specjalność.

Jeśli potrzebujecie Państwo wsparcia i szczegółowych informacji związanych ze specyfiką specjalności, zachęcamy do kontaktu z Tutorem Państwa grupy lub Dyrektorem Programowym Kierunku.

Łączę wyrazy szacunku,

dr Joanna Minta, prof. DSW

Dziekan Wydziału Studiów Stosowanych

Komunikat w sprawie funkcjonowania Uczelni

Uczelnie będą funkcjonować zdalnie do 24 maja 2020

Zgodnie z decyzją władz państwowych nakaz zamknięcia szkół i uczelni zostaje przedłużony do 24 maja 2020 roku. Do tego czasu – tak jak dotychczas – placówki mają obowiązek prowadzić nauczanie zdalne.

Minister nauki i szkolnictwa wyższego Wojciech Murdzek powiedział podczas konferencji prasowej, że tak jak w przypadku placówek oświatowych, działalność uczelni wyższych pod względem prowadzenia zajęć dydaktycznych w bezpośrednim kontakcie, będzie zawieszona do 24 maja. Zaznaczył, że w związku z nowymi terminami egzaminów maturalnych (8 – 29 czerwca) modyfikacji ulegnie proces rekrutacji do szkół wyższych.


Minister nauki podkreślił, że podtrzymana jest zasada, że matury są wyznacznikiem jakościowym w rekrutacji na studia. - Przy tych terminach jest możliwe, aby rok akademicki rozpoczął się w terminie - mówił minister nauki i szkolnictwa wyższego Wojciech Murdzek.


Dolnośląska Szkoła Wyższa prowadzi zajęcia w trybie online od 21 marca 2020. Informacje i instrukcje na ten temat można znaleźć z zakładce kształcenie w formie zdalnej. Informacje dot. aktualnej pracy działów administracyjnych uczelni znajdują się zakładce informacje w związku z koronawirusem oraz zakładce strefa studenta i doktoranta.

Komunikat do studentów

Szanowni Państwo !!!

Przypominamy, że 31.03.2020 r. upłynął termin zaliczenia semestru zimowego w r.a. 2019/2020.

W związku z powyższym zwracamy się z prośbą, aby osoby, które nie złożyły jeszcze podań o:

- warunkowe zaliczenie semestru,

- przedłużenie warunku,

- powrót z urlopu dziekańskiego

dostarczyły te dokumenty do dziekanatu w jak najszybszym terminie.

Brak złożonego podania do 30 kwietnia br. skutkować będzie skreśleniem Państwa z listy studentów.

Podania proszę kierować na adres: dziekanat@dsw.edu.pl lub na imienne skrzynki mailowe pracowników opiekujących się Państwa kierunkiem.

Z poważaniem

Dziekanat

Komuniktat w sprawie funkcjonowania Uczelni

Uczelnie będą funkcjonować zdalnie do 26 kwietnia 2020. Zapadły kolejne decyzje dot. walki z koronawirusem w Polsce

Zgodnie z decyzją władz państwowych nakaz zamknięcia szkół i uczelni zostaje przedłużony do 26 kwietnia 2020 roku. Do tego czasu - tak jak dotychczas – placówki mają obowiązek prowadzić nauczanie zdalne. Podczas konferencji prasowej (9 kwietnia br.) premier Mateusz Morawiecki poinformował o kolejnych obostrzeniach związanych z koronawirusem.

Od czwartku, 16 kwietnia 2020 roku wprowadzony zostaje obowiązek zasłaniania ust i nosa. Każda osoba w miejscu publicznym będzie musiała nosić maseczkę, szalik czy chustkę, która zakryje zarówno usta, jak i nos. Obowiązek dotyczy wszystkich, którzy znajdują się na ulicach, w urzędach, sklepach czy miejscach świadczenia usług oraz zakładach pracy.

Przedłużono również obecnie obowiązujące zasady bezpieczeństwa.
Do niedzieli 19 kwietnia 2020 r. obowiązują nadal:
- ograniczenia w przemieszczaniu się;
- zakaz wychodzenia na ulicę nieletnich bez opieki dorosłego;
- ograniczenia w wydarzeniach o charakterze religijnych – w kościołach może przebywać maksymalnie 5 osób. Zasada obowiązuje również w święta Wielkiej Nocy;
- ograniczenia w funkcjonowaniu galerii handlowych i wielkopowierzchniowych sklepów budowlanych;
- zasady w poruszaniu się przy pomocy komunikacji publicznej i samochodami większymi niż 9-osobowe;
- zawieszenie działalności zakładów fryzjerskich, kosmetycznych, tatuażu, itd.;
- zakaz korzystania z parków, lasów, plaż, bulwarów, promenad i rowerów miejskich;
- zamknięcie restauracji;
- ograniczenia dotyczące liczby osób w sklepach, na targach i na poczcie;
- ograniczenia w działalności instytucji kultury (w kinach, teatrach itp.).

Do niedzieli 26 kwietnia obowiązuje nadal:
- zamknięcie szkół i uczelni;
- przedszkoli i żłobków;
- zamknięcie pasażerskiego ruchu lotniczego;
- zamknięcie międzynarodowego ruchu kolejowego.

Do niedzieli 3 maja obowiązuje nadal:
- zamknięcie granic (prawo do przekraczania polskiej granicy mają nadal m.in. obywatele RP, cudzoziemcy, którzy są małżonkami albo dziećmi obywateli RP, osoby posiadające prawo stałego lub czasowego pobytu na terenie RP lub pozwolenie na pracę - pełny wykaz wyłączeń znajduje się na https://www.gov.pl/web/koronawirus/aktualne-zasady-i-ograniczenia )
- obowiązkowa kwarantanna dla osób przekraczających granicę z Polską.

Do odwołania obowiązują:
- ograniczenia w zakresie organizacji imprez masowych i zgromadzeń.

Zgodnie z założeniami resortu nauki i szkolnictwa wyższego, aby zmniejszyć skutki czasowego zawieszenia zajęć wprowadzony został obowiązek zajęć online, niezależnie od tego, czy zostało to przewidziane w programie kształcenia. Sprawdzenie efektów nauczania może odbywać się poza siedzibą uczelni - z użyciem technologii informatycznych.

Dolnośląska Szkoła Wyższa od 21 marca 2020 prowadzi edukację zdalną. Więcej informacji na temat edukacji zdalnej w DSW i instrukcje znajdują się w specjalnej zakładce. Przypominamy, że zajęcia obywają się zgodnie z harmonogramem zjazdów.

Prosimy także o sprawdzanie aktualnych komunikatów w wirtualnym dziekanacie i USOSwebie.

Przerwa Wielkanocna na uczelni obowiązuje od 10 do 14 kwietnia 2020 roku. Życzymy wszystkim zdrowych i spokojnych Świąt Wielkanocnych.

Komunikat dla Studentów

Szanowni studenci

Bardzo prosimy o wypełnienie ankiet dotyczących ewaluacji zajęć dydaktycznych, które odbywały się w semestrze zimowym roku akademickiego 2019/2020. Termin na wypełnienie ankiety to czas do końca marca br.

Komunikat dla Studentów i Pracowników

Drodzy Studenci, Pracownicy, użytkownicy Biblioteki Dolnośląskiej Szkoły Wyższej,

W trosce o Waszą wygodę oraz ze względu na utrudniony dostęp do zbiorów biblioteki, stworzyliśmy

bazę darmowych e-źródeł

Wszystkie darmowe e-źródła w załączniku. Zapraszamy do zapoznania się.

Pozdrawiamy! Zespół Biblioteki DSW

Komunikat dotyczący edukacji zdalnej w Dolnośląskiej Szkole Wyższej

Szanowni Słuchacze Dolnośląskiej Szkoły Wyższej z siedzibą we Wrocławiu

Decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego o zawieszeniu zajęć dydaktycznych w formie bezpośredniej spowodowana jest nadzwyczajną sytuacją epidemiologiczną w Polsce i na świecie. Ta niezależna od uczelni decyzja wymaga od nas wprowadzania niestandardowych działań. Robimy wszystko w zakresie organizacyjnym i kadrowym, aby zapewnić najwyższą możliwą w tych okolicznościach jakość usługi, jaką Państwu dostarczamy, w tym w szczególności realizację programu studiów.


Ministerstwo w specjalnie wydanym rozporządzeniu wskazuje na zastąpienie tradycyjnego nauczania realizacją procesu kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia zdalnego. Jednocześnie nie stosuje ograniczeń w zakresie liczby przyznanych punktów ECTS za kształcenie w takim trybie (par. 1 ust. 2 oraz par. 2 Rozporządzenia z dnia 11.03.2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 ).

Aktualnie prowadzimy zaawansowane prace nad pełnym wdrożeniem takich rozwiązań dla Słuchaczy Studiów Podyplomowych.

Pierwsze zajęcia zdalne dla Słuchaczy Studiów Podyplomowychw trybie online rozpoczną się 28-29 marca 2020.

Zajęcia będą odbywały się w czasie rzeczywistym, zgodnie z obowiązującym harmonogramem.

Zajęcia, które nie odbyły się w dniach 14-22 marca będą przeniesione na inny termin lub też zaplanowane treści kształcenia będą włączone w zdalny tryb pracy. O szczegółach będą Państwa informować prowadzący przedmiot wykładowcy lub Dyrektorzy Programowi Kierunków.

Realizacja zajęć w trybie zdalnym będzie odbywać się przy wykorzystaniu modułu Teams pakietu Office 365 oraz uczelnianej skrzynki e-mail. W ramach platformy Teams uruchomione zostaną kursy dedykowane określonym grupom zajęciowym. Każdy student DSW do jutra otrzyma adres e-mail w domenie @student.dsw.edu.pl, który umożliwi Państwu korzystanie z platformy Microsoft Office 365. Informacje dotyczące zalogowania się na platformie Microsoft Office365 znajdą się w instrukcji na stronie internetowej https://dlakandydata.dsw.edu.pl/edukacja-zdalna/ Hasła do kont pocztowych dla studentów zostały utworzone według klucza z wykorzystaniem danych studenta – nie będziemy ich wysyłać do wszystkich studentów. Student znając klucz sam odgadanie swoje hasło i zmieni je przy pierwszym logowaniu.


Zaproszenia do grup zajęciowych z poszczególnych przedmiotów zostaną przesłane przez Wykładowców na Państwa indywidualne adresy e-mail podane w systemie USOS. Do zalogowania się w Office365 posłuży natomiast adres e-mail w domenie student.dsw.edu.pl

Szczegółowe informacje jak korzystać z modułu Teams pakietu Office 365 znajdziecie Państwo w instrukcjach. Link do instrukcji i dodatkowe informacje znajdują się na stronie internetowej w zakładce EDUKACJA ZDALNA >>>>> https://dlakandydata.dsw.edu.pl/edukacja-zdalna/

W razie problemów technicznych prosimy o zgłoszenia mailowehelpdesk@dsw.edu.pl lub za pośrednictwem platformy https://helpdesk.dsw.edu.pl

W okresie zawieszenia zajęć bezpośrednich, administracja i działy obsługowe uczelni są do Państwa dyspozycji w trybie pracy zdalnej. Prosimy o kontakt z poszczególnymi działami mailowo lub telefonicznie.
Przez cały czas pozostajemy z Państwem w kontakcie, a wszystkie aktualne informacje znajdą Państwo w wirtualnym dziekanacie, USOSweb, na stronie www oraz w mediach społecznościowych uczelni. Specjalna zakładka ważnymi informacjami https://dlakandydata.dsw.edu.pl/informacje-w-zwiazku-z-koronawirusem/

 

Zapewniamy jednocześnie, że zastosowane rozwiązania spełniają wytyczne MNiSW i umożliwią Państwu zdobycie kwalifikacji przewidzianych programem całych studiów. Tym samym Uczelnia realizuje zawartą z Państwem umowę o świadczenie usług edukacyjnych, zatem wysokość czesnego oraz terminy płatności nie ulegają zmianie.

Zajęcia praktyczne, wymagające bezpośredniego kontaktu z wykładowcami planujemy zrealizować, gdy tylko pozwoli na to sytuacja zdrowotna i prawna w kraju oraz gdy możliwe będzie zapewnienie Państwu bezpieczeństwa. Może to oznaczać, że odbędą się one w terminie późniejszym niż przewidywał to harmonogram studiów. Obecnie MNiSW nie przewiduje zmian w kalendarzu roku akademickiego.

Prosimy pamiętać, że zawieszenie zajęć ma ograniczyć rozprzestrzeniania się koronawirusa. W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo własne oraz swoich bliskich zachęcamy do stosowania się do wytycznych Ministerstwa Zdrowia i unikania zgromadzeń.

Kontakt dla Słuchaczy Studiów Podyplomowych:
telefon komórkowy:
+48 726 344 366 (dr B. Kutrowska);
kontakt e-mailowy:
e-mail biura: dsp@dsw.edu.pl - obsługują pracownicy DSP
e-maile imienne pracowników DSP:
anna.wybraniec@dsw.edu.pl

patrycja.olejniczak@dsw.edu.pl

barbara.kutrowska@dsw.edu.pl

Komunikat dotyczący edukacji zdalnej w Dolnośląskiej Szkole Wyższej

Szanowni Studenci / Doktoranci/ Kandydaci Dolnośląskiej Szkoły Wyższej z siedzibą we Wrocławiu

Decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego o zawieszeniu zajęć dydaktycznych w formie bezpośredniej spowodowana jest nadzwyczajną sytuacją epidemiologiczną w Polsce i na świecie. Ta niezależna od uczelni decyzja wymaga od nas wprowadzania niestandardowych działań. Robimy wszystko w zakresie organizacyjnym i kadrowym, aby zapewnić najwyższą możliwą w tych okolicznościach jakość usługi, jaką Państwu dostarczamy, w tym w szczególności realizację programu studiów.


Ministerstwo w specjalnie wydanym rozporządzeniu na zastąpienie tradycyjnego nauczania realizacją procesu kształcenia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia zdalnego. Jednocześnie nie zastosowało ograniczeń w zakresie liczby przyznanych punktów ECTS za kształcenie w takim trybie (par. 1 ust. 2 oraz par. 2 Rozporządzenia z dnia 11.03.2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 ).

Aktualnie prowadzimy zaawansowane prace nad pełnym wdrożeniem takich rozwiązań dla studentów studiów: I stopnia, II stopnia, jednolitych magisterskich oraz studiów doktoranckich .

Pierwszy zdalnie realizowany zjazd dla studentów studiów niestacjonarnych rozpocznie się 21 marca 2020 r.

Zajęcia w trybie zdalnym dla studentów studiów stacjonarnych rozpoczną się od 23 marca 2020r.

Zajęcia będą odbywały się w czasie rzeczywistym, zgodnie z obowiązującym harmonogramem. Zajęcia, które nie odbyły się w dniach 12-20 marca br. będą przeniesione na inny termin lub też zaplanowane treści kształcenia będą włączone w zdalny tryb pracy. O szczegółach będą Państwa informować prowadzący przedmiot wykładowcy lub Dyrektorzy Programowi Kierunków.


Realizacja zajęć w trybie zdalnym będzie odbywać się przy wykorzystaniu modułu Teams pakietu Office 365 oraz uczelnianej skrzynki e-mail. W ramach platformy Teams uruchomione zostaną kursy dedykowane określonym grupom zajęciowym. Każdy student DSW do jutra otrzyma adres e-mail w domenie @student.dsw.edu.pl, który umożliwi Państwu korzystanie z platformy Microsoft Office 365. Informacje dotyczące zalogowania się na platformie Microsoft Office365 znajdą się w instrukcji na stronie: https://dlakandydata.dsw.edu.pl/edukacja-zdalna/ . Hasła do kont pocztowych dla studentów zostały utworzone według klucza z wykorzystaniem danych studenta – nie będziemy ich wysyłać do wszystkich studentów. Student znając klucz sam odgadanie swoje hasło i zmieni je przy pierwszym logowaniu.

Zaproszenia do grup zajęciowych z poszczególnych przedmiotów zostaną przesłane przez Wykładowców na Państwa indywidualne adresy podane w systemie USOS. Do zalogowania się w Office365 posłuży natomiast adres e-mail w domenie student.dsw.edu.pl

 Szczegółowe informacje jak korzystać z modułu Teams pakietu Office 365 znajdziecie Państwo w instrukcjach. Link do instrukcji i dodatkowe informacje znajdują się na stronie internetowej w zakładce EDUKACJA ZDALNA >>>>> https://dlakandydata.dsw.edu.pl/edukacja-zdalna/

W razie problemów technicznych prosimy o zgłoszenia mailowe helpdesk@dsw.edu.pl lub za pośrednictwem platformy https://helpdesk.dsw.edu.pl

W okresie zawieszenia zajęć bezpośrednich, administracja i działy obsługowe uczelni są do Państwa dyspozycji w trybie pracy zdalnej. Prosimy o kontakt z poszczególnymi działami mailowo lub telefonicznie.


Przez cały czas pozostajemy z Państwem w kontakcie, a wszystkie aktualne informacje znajdą Państwo w Wirtualnym Dziekanacie, USOSweb, na stronie www oraz w mediach społecznościowych uczelni. Specjalna zakładka ważnymi informacjami https://dlakandydata.dsw.edu.pl/informacje-w-zwiazku-z-koronawirusem/  

Zapewniamy jednocześnie, że zastosowane rozwiązania spełniają wytyczne MNiSW i umożliwią Państwu zdobycie kwalifikacji przewidzianych programem całych studiów. Tym samym Uczelnia realizuje zawartą z Państwem umowę o świadczenie usług edukacyjnych, zatem wysokość czesnego oraz terminy płatności nie ulegają zmianie.

 Mając względzie Państwa bezpieczeństwo, informujemy, że zajęcia praktyczne, wymagające bezpośredniego kontaktu z wykładowcami planujemy zrealizować, gdy tylko pozwoli na to sytuacja zdrowotna i prawna w kraju. Może to oznaczać, że odbędą się one w terminie późniejszym niż przewidywał to harmonogram studiów. Obecnie MNiSW nie przewiduje zmian w kalendarzu roku akademickiego ani w terminach egzaminów dyplomowych.

Prosimy pamiętać, że zawieszenie zajęć ma ograniczyć rozprzestrzeniania się koronawirusa. W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo własne oraz swoich bliskich zachęcamy do stosowania się do wytycznych Ministerstwa Zdrowia i unikania zgromadzeń.

Kontakty:
Dziekanat - dziekanat@dsw.edu.pl , tel. 71 356-15-15 do 23
Biuro Rekrutacji - mail, telefon rekrutacja@dsw.edu.pl , 71 356 15 31 lub 32
Studia Podyplomowe - mail, telefon dsp@dsw.edu.pl 71 356 15 13
Szkoła Doktorska - maria.sikorska@dsw.edu.pl , 71 356 15 57
Uniwersytet III Wieku - dutw@dsw.edu.pl, 693 010 161
Biuro Międzynarodowej Wymiany Akademickiej DSW - erasmus@dsw.edu.pl, jaga.dobrowolska@dsw.edu.pl , tel. 71 373 57 75

Komunikat dla studentów, słuchaczy, pracowników, doktorantów

Szanowni Państwo,

w związku z pandemią koronawirusa SARS-Cov-2 wywołującego chorobę COVID-19,zawieszam od 16 marca 2020 r. do odwołania obrony prac licencjackich, magisterskich oraz doktorskich. Obrony odbędą się w najszybszym możliwym terminie, po ustabilizowaniu się sytuacji epidemicznej.

Decyzja ta podyktowana jest troską o zdrowie osób przystępujących do obron prac dyplomowych
i doktorskich, a także osób pełniących funkcje w komisjach egzaminacyjnych oraz pracowników administracyjnych. Przygotowanie każdej obrony wymaga pracy wielu osób oraz niezbędnych spotkań, których musimy unikać.

Obrona pracy dyplomowej to ważne wydarzenie biograficzne. Nie chcę, aby zostało ono przesłonięte zagrożeniem, którego nie możemy wyeliminować.

Z wyrazami szacunku,

dr hab. Ewa Kurantowicz, prof. DSW

Rektor DSW

Komunikat dla Studentów w USOSweb

Szanowni Państwo,

Szanowni Studenci / Doktoranci/ Słuchacze Studiów Podyplomowych / Kandydaci Dolnośląskiej Szkoły Wyższej z siedzibą we Wrocławiu

w związku z decyzją Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego (Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 11 marca 2020 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania niektórych podmiotów systemu szkolnictwa wyższego i nauki w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19) zawieszono zajęcia dydaktyczne oraz wszystkie wydarzenia organizowane w Dolnośląskiej Szkole Wyższej od dnia 11 marca 2020 roku do odwołania.

Uczelnia przygotowuje możliwość realizacji zajęć dydaktycznych w formie zdalnej. O szczegółach poinformujemy Państwa 18 marca 2020 r.

Jednocześnie informujemy, że sesja zaliczeniowa po semestrze zimowym 2019/2020 została wydłużona do dnia 31.03.2020 r. (Zarządzanie 11/2020 Rektora DSW z dnia 10.03.2020).

Konsultacje ze studentami odbywają się w terminach i formie telefonicznej lub drogą elektroniczną wskazanej na Wirtualnym Dziekanacie – www.harmonogramy.dsw.edu.pl (po wybraniu Plany zajęć / Plany prowadzących).

W razie pytań i wątpliwości można kontaktować się z uczelnią mailowo lub telefonicznie:

Osoba wskazana przez DSW do kontaktu i zbierająca informacje o sytuacjach związanych z koronawirusem na terenie uczelni jest specjalista BHP Wojciech Szymborski: wojciech.szymborski@dsw.edu.pl , tel. 691 677 920)

Dziekanat – dziekanat@dsw.edu.pl, 71 356 15 15 do 23

Biuro Rekrutacji – rekrutacja@dsw.edu.pl, 71 356 15 31 lub 32

Studia Podyplomowe – dsp@dsw.edu.pl, 71 356 15 13

Szkoła Doktorska – maria.sikorska@dsw.edu.pl, 71 356 15 57

Uniwersytet III Wieku – dutw@dsw.edu.pl, 693 010 161

Biuro Międzynarodowej Wymiany Akademickiej DSW – erasmus@dsw.edu.pl, jaga.dobrowolska@dsw.edu.pl, tel. 71 373 57 75

Prosimy o śledzenie informacji na stronie internetowej uczelni lub/i facebooku.

Jednocześnie prosimy o stosowanie się do zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego. Zachęcamy Państwa do zapoznawania się z aktualnymi informacjami zamieszczanymi na stronach Ministerstwa Zdrowia oraz Głównego Inspektora Sanitarnego.

Z poważaniem,

Dziekan Wydziału Studiów Stosowanych

dr Joanna Minta, prof. DSW

Komunikat dla Studentów w USOSweb

Informacja dla Studentów i Pracowników DSW

W zakresie bezpieczeństwa zdrowotnego Dolnośląska Szkoła Wyższa stosuje się do wytycznych Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektoratu Sanitarnego.

Zgodnie z komunikatem Głównego Inspektora Sanitarnego z 25 lutego br. obecnie nie ma uzasadnienia dla podejmowania nadmiernych działań typu kwarantannowanie osób powracających z regionów północnych Włoch, odmawianie udziału w zajęciach dydaktycznych, czy zamykanie Uczelni.

Zalecenia:

  • Często myj ręce.
  • Stosuj odpowiednie zasady ochrony podczas kaszlu i kichania.
  • Unikaj dotykania oczu, nosa i ust.
  • Jeśli masz gorączkę, kaszel, trudności w oddychaniu, zasięgnij pomocy medycznej.

Nie zaleca się używania masek na twarz przez zdrowych ludzi w celu zapobieżenia rozprzestrzenianiu się SARS-Cov-2.

Używaj maseczek tylko wtedy, gdy masz objawy ze strony układu oddechowego (kaszel lub kichanie), podejrzewasz u siebie infekcję SARS-Cov-2 przebiegającą z łagodnymi objawami lub opiekujesz się osobą z podejrzeniem infekcji SARS-Cov-2.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami na stronach:
- Ministerstwa Zdrowia: https://www.gov.pl/web/zdrowie/co-musisz-wiedziec-o-koronawirusie
- Kancelarii Prezesa Rady Ministrów: www.premier.gov.pl

 

Komunikat dla Studentów w USOSweb

Szanowni Państwo,

z dniem 13 listopada 2019 r  ulegają zmianie godziny otwarcia Dziekanatu:

 

Poniedziałek   nieczynne

Wtorek           10.00 – 14.00

Środa               8.00 – 14.00

Czwartek        10.00 – 17.00

Piątek              nieczynne

Sobota            8.00 – 14.00

   Niedziela         9.00 – 14.00

 

Komunikat dla Studentów w USOSweb

Witamy w USOSweb!

  1. USOSweb jest systemem, w którym rejestrowane są informacje na temat przebiegu studiów studentów i pracy dydaktycznej pracowników Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
  2. USOSweb zastępuje dotychczas obowiązujące papierowe protokoły i karty egzaminacyjne. W DSW indeks został utrzymany jako dokument studenta.
  3. Student w systemie ma dostęp do:
    • katalogu (wyszukiwanie informacji o studiach, wykładowcach, jednostkach uczelnianych)
    • ocen końcowych z przedmiotów (wprowadzane przez prowadzącego)
    • przebiegu studiów (sprawdzanie własnych osiągnięć w nauce)
    • informacji o grupach (przynależności do grup zajęciowych)
    • ankiet ewaluacyjnych (wypełnianie online)
    • płatności (podgląd dokonanych wpłat, stan salda na dany dzień, harmonogram przyszłych płatności)
    • informacji o konsultacjach pracowników dydaktycznych
    • komunikacji (możliwość wysyłania wiadomości do grup zajęciowych lub prowadzących)
  4. Dane w systemie są aktualizowane w procesie zwanym migracją, który wykonywany jest dwa razy na dobę, dlatego też może zdarzyć się sytuacja, w której informacje dotyczące studenta będą w trakcie aktualizacji. W tym czasie system nie jest dostępny dla użytkowników.
  5. Dla każdego użytkownika dostępny jest moduł oferujący pomoc, a dodatkowo w wielu miejscach dostępna jest pomoc wyjaśniająca funkcje, oznaczona znakiem [?].
  6. Studenci, którym nie wyświetlają się pełne informacje na temat przedmiotów, prowadzących, zaliczeń i płatności proszeni są o pilny kontakt z dziekanatem w celu wyjaśnienia przyczyny.

Kontakt do Dziekanatów: http://www.dlastudenta.dsw.edu.pl/dziekanaty/dane-kontaktowe/

Komunikat dla pracownika w USOSweb

Witamy w USOSweb!

  1. USOSweb jest systemem, w którym rejestrowane są informacje na temat przebiegu studiów studentów i pracy dydaktycznej pracowników Dolnośląskiej Szkoły Wyższej.
  2. USOSweb staje się pierwotnym, elektronicznym źródłem danych, z którego generowane są protokoły zaliczeniowe. W DSW indeks został utrzymany jako dokument studenta.
  3. Pracownik w systemie ma dostęp do:
    • katalogu (wyszukiwanie informacji o studiach, wykładowcach, jednostkach uczelnianych)
    • informacji o prowadzonych przedmiotach
    • informacji o grupach (listy studentów w grupach zajęciowych)
    • protokołów - wprowadzania ocen końcowych z prowadzonych przedmiotów
    • drukowania protokołów
    • komunikacji (możliwość wysyłania wiadomości do grup zajęciowych lub studentów)
  4. Przed rozpoczęciem sesji listy studentów będą weryfikowane przez dziekanat pod względem formalnym.
  5. Dane w systemie są aktualizowane w procesie zwanym migracją, który wykonywany jest dwa razy na dobę, dlatego też może zdarzyć się sytuacja, w której informacje dotyczące studenta będą w trakcie aktualizacji. W tym czasie system nie jest dostępny dla użytkowników.
  6. Dla każdego użytkownika dostępny jest moduł oferujący pomoc, a dodatkowo w wielu miejscach dostępna jest pomoc wyjaśniająca funkcje, oznaczona znakiem [?].
  7. Pracownicy, którym nie wyświetlają się pełne dane i informacje na temat prowadzonych przedmiotów, w tym listy studentów, proszeni są o pilny kontakt z instytutem/katedrą/SJO/SWFiS w celu wyjaśnienia przyczyny.